Jag älskar skogen...

Att gå ut i skogen och bara glömma allt annat, lyckan när man hittar svamp. Man är som i en annan värld, alla problem och bekymmer är spårlöst borta, det är lugnt tyst och bara underbart. Alla borde gå i skogen oftare, jag tror välden skulle vara mycket bättre om alla hade lite skogslugn i sig=)






Vi hitta verkligen mycket i dag på en liten stund, visst vi gick rätt långt men de ställen vi hitta var fantastiska. Jag gillar de gula kantarellerna bäst, de är ju så goda. Men nu finns det trattkantareller/höstisar till "förbannelse"...Gud så mycket det fanns, vi hade lätt plockat ett par Icakassar, men i dag lämnade vi dem...Tar just dem en annan helg=)...Det ska ju rensas också och hinna ätas upp...Och för mig är det stora nöjet att plocka!

Kommentarer
Postat av: Liselott

Ser mysigt ut. Inte för att jag blir så lugn av skogen, mest rädd för alla djur :), men svamp tycker jag om. :)

2011-09-18 @ 20:20:17
Postat av: Maria

Jag håller med!! Älskar skogen, och hösten med svamp och frisk härlig luft och fina färger =)

2011-09-19 @ 08:59:21
URL: http://systrarafsocker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0