Semifreddo..

Jag älskar Hägendaas strawberry cheesecake. Men den är så svår att få tag på. Jag har länge tänkt att det kan inte vara så svårt att fixa själv.
JAG GJORDE DET...den blev så lik Hägendaas som den bara kan bli...Helt gudomligt god. Jag lovar ni kommer älska den....

SEMIFREDDO STRAWBERRY CHEESECAKE



2 dl socker
4 äggulor
200g philadelphiaost
4 dl vispgrädde
4 äggvitor

1 1/2 dl jordgubbsylt
7 digestivekex
25g smält smör

Vispa socker och äggulor poröst och blanda med philadelphiaosten.
Vispa grädden och vänd ihop den med äggsmeten.
Vispa äggvitorna till ett hårt skum och vänd försiktigt ner i smeten.
Krossa kexen ordentligt och blanda med det smälta smöret och rör ner i smeten.
Blanda i jordgubbsylten, rör försiktigt, det behöver inte blandas helt, kan vara lite melerat.
Häll smeten i en form och ställ med plast över i frysen i minst 6 timmar före servering.

Servera som glasskulor med färska jodgubbar till...Fantastiskt gott!



Ni kan även göra det som en tårta, använd då en form med löstagbar kant och gör en digestive botten i formen innan ni häller över smeten. Blir en form av glasstårta!

Kommentarer
Postat av: jenny söderberg

ser gudomligt gott ut!!!

är hemma med vård av sjukt barn för första gången...tror jag ska baka lite kolakakor :) tror jag klarar av det!! :)

2011-10-18 @ 15:49:48
URL: http://www.etageblommor.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0