Gör den här....

Nu är man tillbaka i vardagen och då är det ju samma gamla vanliga problem...mat! I dag provade jag en kycklingrätt och gud så gott det blev. Verkligen en hitt!

BACON OCH PERMESAN KYCKLING

6 st kycklingfiléer
2 pkt bacon
salt
svartpeppar
5 dl creme fraiche
1 dl grädde
2 dl riven parmesanost
3 msk Thai Sweet Chili sås
2 stora vitlöksklyftor
3 - 4 msk kycklingfond

Skär filén i strimlor, bryn så den får lite färg, salta och peppra
Skär baconen i bitar, stek ordentligt och häll av stekfettet.
Blanda i hop och lägg i botten av en ungsfastform


Rör i hop creme fraiche, grädde, den rivna permesanosten, sweet chilisås, pressade vitlöksklyftor och kycklingfond.

Häll blandningen över kycklingen och bacon. Grädda 15-20 min i 225 gr.

Servera med Pasta eller ris och en krispig sallad så klart.



Det gör sig inte rätt på blid, jag var så hungrig att jag glömde lägga upp lite snyggt och ta kort=) men jag kan lova att det var så himla gott. Ni måste bara prova.....

Kommentarer
Postat av: Kari

NamNam! Denne skal testes.



Kari :-)

2011-05-04 @ 09:15:29
Postat av: Hanna på Caesar

Låter ju dööögott! Behöver inspiration nu när man (äntligen!!!) går hemma :D. Så både bakning och matrecept är ju perfekt att hitta hos dig Linda :). kram kram

2011-05-04 @ 15:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0