Ren lycka...

I dag fick jag för mig att jag skulle baka en kaka, det var ju ett tag sedan jag gjorde det. Något med bär...Så jag tog mig en sväng i skogskanten, tänkte plocka lite blåbär, smultron och vildhallon. Började bra, finns ju massor med blåbär och hallonbuskarna dingnar ju...Men så helt plötsligt massor med kantareller, bara så där vid vägkanten och stora...Att ingen sett dem. Jag gick mer och mer, skulle bara kolla ett ställe till...Efter bara en liten stund var ju min lilla bärbunke helt överfull, jag blev tvungen att gå hemmåt. Tur var väl det, jag var ju inte direkt klädd för skogen...Vita shorts, linne och sandaler. Och det finns ju en del mygg, en hel del faktiskt och myror, myror som bits...

Jag var helt överlycklig. Att hitta svamp är ren lycka för mig, jag glömmer allt annat. Skiter i mygg, blemmingar och fästingar...För gud vilken känsla det är att se det lysa guldgult i backen!!



Jag bakade min kaka snabbare än blixten, bytte om till mer "skogskläder", tog lillsyrran, mamma och grannen med mig ut i skogen...Och oj vad svamp vi hitta. Lycklig, lycklig, lycklig!!!



Det värsta är att den måste rensas nu;) Plocka och äta den det är underbart, men rensa är ju mindre kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0