Shortbread....

Varför gjorde jag de här...åå de blev ju bara så goda, kan lätt äta alla själv!

SHORTBREADS MED MJÖLKCHOKLAD




ca 30 bitar

2 1/2 dl havregryn
4 dl mjöl
1/2 tsk salt
275 g rumsvarmt smör
2 dl+2 msk råsocker
200g mjölkchoklad

Sätt ugnen på 150 grader. Mixa havregrynen så de blir som ett mjöl. Blada havregryn med mjöl och salt.
Vispa smör och socker poröst. Tillsätt mjölblandningen. Hacka chokladen grovt och knåda in i degen.
Tryck ut degen i en bakpappersklädd form ca 25x35 cm.
Nagga kakan med en gaffel och strö över de 2 msk socker.
Grädda kakan mitt i ugnen i ca 40 minuter eller tills den blivit gyllenbrun.
Låt den svalna i formen ca 10 minuter, lyft sedan upp den i bakplåtspappret och skär i lagom bitar. Låt sedan svalna helt.




Görs på ett kick...så lätta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi kan hjälpa till att äta upp några, vi har inga begränsningar på kaloriintagen. Men så måste vi ju ses, kan bli svårare att få till??? ta med några till jobbet i morgon så tar jag dom till lunch på mån. Kram

2011-01-15 @ 23:33:50
URL: http://blogg.mama.nu/steinerwife/
Postat av: Susanne

Jag har bakat dessa i dag och dom var riktigt goda :)



Kramen

2011-01-16 @ 14:01:35
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0