Våffelmys...

Killarna och jag blev ensamna i kväll, så vi passa på att gotta till det med våfflor. Och det är inte vilka våfflor som helst, det är de godaste som finns. Vi kallar dem Morfar Stigs våfflor...Det är inga frasvåfflor uta riktiga, kraftiga och matiga våfflor och självklart hur goda som helst. Och helt klart lika goda dagen efter som den dag de är gjorda. Så man kan helt klart göra ett par stycken extra...

Min syster gjorde dem nu på sportlovet, och det var då jag kom på hur gott det är och att jag var bara tvungen att göra dem. Så sagt och gjort... till lödagsmiddag blev det!




Recptet hittar ni HÄR....På systers egna sida!

Kommentarer
Postat av: Liselott

mums, ser gott ut.

2011-02-27 @ 12:59:26
Postat av: jenny söderberg

här kommer ett recept på våfflor som jag fick en gång på ett hotell i Umeå. goda och matiga :)

4,5 dl våffelmix.

1 dl havregryn.

3/4 msk vaniljsocker.

125g smält smör.

4,5 dl porla/ramlösa (alt. starköl)

1 krm salt.

1 dl filmjölk alt. yoghurt.

samtliga ingredienser rörs sammam & låt stå i kylskåpet över natten.

2011-02-27 @ 17:14:15
URL: http://www.etageblommor.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0