Snickers dröm...

En saftig sockerkaka fylld med snickers och lite extra choklad. Eftersom jag chansa lite och hittade på själv, visste jag inte vad jag hade att vänta mig....Men jag är riktigt nöjd, för oj så god den blev!

SNICKERS DRÖM




3 ägg
3 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
50g smör
1 dl vatten
100g mjölkchoklad
1-2 snickers bars

Vispa ägg och socker riktigt vitt och pösigt. Sikta ner mjöl, bakpulver, vaniljsocker och vänd försiktigt ner det, rör inte för mycket.
Smält smör och slå i vattnet och rör ner blandningen i smeten.
Hacka mjölkchokladen och blanda i smeten.
Smöra och bröda  en form med avtagbar kant, spänn fast ett bakplåtspapper i botten. Häll i smeten och skär sedan snickersen i skivor och lägg uppe på smeten, grädda i nedre delen av ugnen i 180 grader i ca 35-40 minuter.



ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så gott...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0