Brietårta...

Den här lilla tårtan hade en tjej med sig på en av mina kranskvällar. Så i dag fick jag för mig att jag skulle bjuda kvällens gäng på en sådan. Så lätt och så fruktansvärt gott att lägga en liten bit på en pepparkaka eller bara som den är...Fast på pepparkaka är jätte, jättegott...det går åt en hel del pepparkakor, för det är svårt att sluta om man börjat=)

BRIETÅRTA MED HJORTRONSYLT

 

1 brieost
1 paket philadelfiaost
3-4 msk hjortronsylt ( ta efter egen smak)
valnötter
clementin

Dela brieosten på mitten. Blanda philadelfiaosten och sylten ordentligt och bre lite mer än hälften på ena delen av brieosten, lägg på den andra delen och bre det sista uppe på. Hacka valnöterna och stö uppe på och till sist dekorera med clementinskivor.

Så gott!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det ser vansinnigt gott ut!!

2011-12-05 @ 21:29:49
URL: http://www.gottgrisen.blogspot.com
Postat av: Liselott

Ser både gott och snyggt ut...som vanligt!

2011-12-05 @ 21:45:31
Postat av: Camilla/Evaboden

Den var sååå god!!!

2011-12-06 @ 14:06:03
Postat av: Maria

Ååå, den här ska jag prova på fredag när vi ska ha Glöggmys med goda vänner!

2011-12-07 @ 07:08:27
URL: http://systrarafsocker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0