Oboj....

Gjorde även de här godingarna på min lediga dag, håller man redan på kan man lika bra göra ett par olika smaker på muffinsarna. För det är ju så gott och så lätt att ta med och bjuda på.

AMERIKANSKA OBOJ OCH MJÖLKCHOKLADS MUFFINS


200g mjukt smör
2 1/2 dl socker
2 ägg
2 dl mjölk
6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4-6 msk oboj
100g mjölkchoklad




Rör matfett och socker vitt och pösigt, gärna med elvisp. Rör i äggen, ett i taget. Tillsätt mjölken. Blanda mjöl och bakpulver och rör i smeten. Rör sedan ner obojen efter önskad smak.

Hacka chokladen grovt och vänd försiktigt ner dem i smeten.
Fyll smeten i muffisformar i  en muffinspanna för 12 muffins.  Grädda i 175°C, ca 20-30 min.

Gott, gott, gott...gott!

Vi fixade en liten picknick på gräset hemma, en ricktig Muffinspicknick....




Vliken fest... Lille Herman hade stora problem...vliken ska jag ta, får jag börja nu, får man ta...Hur många får man ta?? 


Kommentarer
Postat av: Ina Fina

Mums ser otroligt gott ut!

2011-08-05 @ 12:52:33
URL: http://inapia.blogg.se/
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Såg helt sjukt goda ut! Helt i min smak :)

2011-08-05 @ 23:22:53
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/
Postat av: jenny söderberg

jobbat hela veckan, kom hem i dag, somnade i soffan, vaknade mittinatten och var pigg....å vad börjar jag tänka på då?? jo! undra om jag ska baka något av Lindas härliga recept i morgon :) hon hade ju något där med frukostbullar... :) så här sitter jag nu och kollar igenom recepten :))

Du är helt fantastisk Linda, och din blogg :)

2011-08-06 @ 02:14:52
URL: http://www.etageblommor.se/
Postat av: Anna

Din blogg är bäst!! Flera av recepten har blivit bakade i sommar! Ska om några veckor på ett bröllop där jag blivit ombedd att ha med tårta (eller något sött iaf..) Fina muffins på ett trevåningsfat får det helt klart bli!! Tusen tack för inspirationen! Många kramar till dig!

2011-08-08 @ 13:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0