Äppelmos dag...

Äntligen har vi gjort äppelmos, rosa härligt äppelmos i min rosa kitchenAid....

Vi har tvättat, skurit, kokat, pressat och sockrat. Och nu har vi massa med äppelmos i frysarna. Gud vad vi kände oss vuxna och husliga. Man borde vara duktigare och ta vara på allt man kan. Det är ju både gott, roligit och trevligt, och faktiskt väldigt lätt.

Fast att jag plocka nästan 4 icakassar, syndes det knappt i trädet. Så nu i kväll har jag och killarna varit ute och plockat mer, det är ju bäst att passa på innan frosten gör att de faller. Men det är inte lätt, för de största och finaste sitter ju högst upp och längst ut på grenarna....jag har klättrat och hängt i grenarna, kastat mig fram och tillbaka verkligen kämpat för att nå de storsta och rödaste...många gånger med andan i halsen...otäckt långt till marken!

Men jag är inte den som ger sig....så i morgon ska jag ta resten!!!







Det syns inte så bra här, men det är så fint rosa, super fint!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kände mej också väldigt vuxen, så där en 55 år. Jag har ju gjort äppelmos i ca 35 år, men en sak är säker, man blir lika mallig varje gång och känner sig så rik när man fryser in allt. puss!

2010-10-09 @ 22:00:12
Postat av: Anonym

Det var mamma som skrev och här är lill sis. Tack för en mycket trevlig dag och så smaskiga äpplen sen! Kram

2010-10-09 @ 22:28:25
URL: http://thesteinerwife.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilka mysiga bilder. =)

Och vilken galet fin Kitchen Aid!

2010-10-09 @ 22:41:32
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: Lottie

Vi hade turen som fick smaka ert väääldigt goda mos... vi har i stort sett ätit mos med mjölk till frukost...med några flingor i.. :)

2010-10-10 @ 08:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0