Älskade äpplen...

Jag måste ju passa på nu innan jag åker, jag måste ju ta vara på mina äpplen. Så det det blev en helt vanligt äpple och kanelkaka. För det är ju alltid gott.

ÄPPELKAKA




3 äpplen
1,5 dl socker
1 ägg
3 dl mjöl
2 tskvaniljsocker
2 tsk bakpulver
50g smältsmör
0,5 dlvatten
pärlsocker till garnering

Smält smöret och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt smöret, vatten, mjöl, vaniljsocker och bakpulver. Blanda ordentligt men vispa inte för hårt. Häll smeten i en smord och brödad ugnsform med löstagbara kanter. Skala och klyfta äpplena. Blanda socker och kanel i en skål och lägg äppelskivorna där och rör om så de blir ett fint lager på äpplena. Tryck ner bitarna i smeten i ett fint mönster. Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader i ca 45 minuter.


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är ju den din man vill ha eller hur!

2010-10-16 @ 08:38:32
URL: http://thesteinerwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0