Matchar...

Fick lite "tid över"(jag valde att inte se på tv) igår kväll och kom på att oj vad länge sedan det var jag gjorde muffins. Och så fick jag lust att göra rosa frosting...jag gillar ju rosa ni vet:). Och när jag var klar insåg jag att de matchade mina blommor hemma väldigt fint....


När en muffins har topping så är det vips en CUPCAKE....

Muffins grundrecept hittar ni här.

Gör en satts muffins smet, smaksätt som ni önskar. Jag gillar ju choklad så jag valde denna gång att ha..
100g vitchoklad
100g mjölkchoklad

Hacka i grova bitar och blanda i smeten.
Låt muffinsarna svalna och bred på frostingen, och dekorera passande.

Frosting:
100g vitchoklad
100g philadelfiaost
några droppar röd karamellfärg

Smält chokladen och låt svalna, blanda med osten och karamellfärg och kör med elvisp tills du har en len och jämn cream.

Mina fina, röda, blanka muffinsformar kommer från Lagerhouse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0