Sommarsallad..

Man blir ju lätt lite trött på pomme och bea, hur gott det än är. Men det är så lätt att köra fast i det spåret. Och det är ju konstigt för det finns ju så mycket annat gott att ha till.

HALLOMI OCH FRUKTSALLAD




Machsallad
Isbergsallad
Salladslök
lök gärna färsk
Sockerärtor
Avokado ( med lite citon på, så de håller färgen)
Mango
Jordgubbar
Färkbasilika
Grillad Hallomi
Crema di Balsamico

Det här är vad jag använde, men visst kan man ta bort och lägga till så man får sina favoriter. Jag gjorde i varje fall i ordning salladen och ka i ett stort fat, skivade jordgubbar och mango, grillade Hallomin och skar i mindre bitar och toppade med flingsalt och balsomico.

SÅS

Turkisk youguhrt
Saften och skalet av en lime
Salt
En liten vitlöksklyfta pressad

Rör i hop allt och låt stå kallt en stund.
Mycket fräsch, syrlig och god till salladen och grillat.

Bara så super gott och enkelt.

Tipset har jag fått från den bästa!



www.matfeed.se

Kommentarer
Postat av: Mor-Mia

Din sallad ser hur otroligt fräsh och god ut!



Just nu har jag en tävling på min blogg där man kan vinna en personlig barntavla, var med du också!

2010-07-12 @ 15:48:43
URL: http://mor-mia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0