ParmaPotatis...

Goda, goda färskpotatis....Det här är en riktig hit tycker jag, och vinner över pommen med häst längder!

FÄSKPOTATIS MED SPARRIS OCH PARMESAN



Fäskpotatis små
Grön sparris
Riven parmesan
Smör
Olja
Flingsalt
Peppar

Tvätta eller skala potatisen och koka som vanligt.
Dela sparrisen på längden och sedan i 3-4 cm bitar.
Lägg den kokta potatisen på en plåt tillsammans med sparrisen, skiva lite smör över och ringla över lite olja. Ta peppar och flingsalt efter smak.
Sätt in i ugnen på grill, ca 200 grader. Håll koll så det inte bränns. Ha inne tills potatisen fått lite färg och yta. Häll över i en skål och strö över den rivna parmesanen och rör om.

Gott, gott, gott....kan inte säga något annat!


www.matfeed.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja tack! ser smaskens ut. tror minsann att man skulle snyltat in sig i karstorp i kväll, hade ni fest eller???

2010-07-11 @ 23:01:32
URL: http://[email protected]
Postat av: Liselott

Gott! Jag brukar göra em potatispuré med parmensan som är jättegod. Nu måste jag testa detta!

2010-07-12 @ 07:16:58
Postat av: Margareta, Holmsunds blommor

Helt i min smak!

2010-07-12 @ 08:56:16
URL: http://holmsundsblommor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0