Omöligt att misslyckas.....

Jag fick det här receptet av Ulle i går..typ för att jag tjatat. När vi var hos henne sist hade hon gjort den här pajen med choklad, nötter och banan..och jag gillar inte ens banan...MEN så god den var.

NI måste prova!

ca 5 mogna bananer..riktigt mogna och mjuka, skivade
100g choklad, hackad
1 dl kaffelikör, behövs inte om man inte vill

Lägg detta i en pajform. Gör sedan snuldegen och fördela jämnt uppe på.

2 dl havregryn
1 dl farinsocker
1 dl vetemjöl
125 g rumsvarmt smör
1 dl hasselnötter, hacka i lagom storlek, inte för smått
1 tsk vaniljsocker

Ugnen ska stå på 175 grader, och pajen ska vara inne i ca 30 minuter.

Jag tog lite vit choklad i extra eftersom jag älskar vitcholad, jag tror att man kan ha i lite vad man vill och känner för, utan att det blir konstigt. Jag tror den skulle bli god med päron istället för bannan också...

Helt klart en stor favorit just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0