Polkabräck....

Passade på att göra lite mer julgodis på min lediga dag. Jag tar gärna tips på lätta goda julgodis....Om ni har.

POLKABRÄCK



200G mjölkchoklad
1+1 tsk olja
250g vitchokad
ca 1/2-1 dl polkagrisar

Lägg bakplåtspapper i botten på en form eller plåt ca 20x30 cm.
Smält mjölkcholkaden och bred den över bakplåtspappret i ett tunt fint lager ca 3mm. Låt stelna i kylen.
Smält den vita cholkaden och bred den över den stelnade mjölkchokladen. Mortla polkagrisarna och strö över den vita chokladen innan den stelnat. Ställ svalt och låt stelna, bryt eller skär sedan i lagom stora bitar.


Kommentarer
Postat av: Vanja Arvehell

Krispiga kokostoppar

Smält 225 gr vit choklad. Blanda ner 3 dl lätt krossade cornflakes. 3 dl kokos och 1 msk rivet limeskal. Klicka på bakplåtspapper och låt stelna.

Lycka till.

2010-12-19 @ 17:18:34
Postat av: Liselott

Dessa lät lätt att göra...kanske t o m jag ska prova! :)

2010-12-19 @ 18:16:39
Postat av: Elisabeth

Du är lika duktig på att fotografera som du är på att binda blommor och göra vackert omkring dig.

Komplimanger! Önskar att jag bodde närmare så att jag kunde komma in och njuta och frossa i alla vackra blommor du har. Jag ska gifta mig i februari och önskar verkligen att jag kunde göra buketten hos dig men du - eller jag, är för långt bort.

2010-12-19 @ 20:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0