Man hinner allt man vill....

Så klart att jag gjorde lite muffins i söndags också....

Äppelkanelmuffins med crumble


 

Följ receptet till muffins med vitchoklad och mjölkchoklad(fast ta bort chokladen så klart). jag tycker det är ett superbra grundrecept på muffins smet och sen kan man bara låta fantasin flöda och prova sig fram till massa olika goda muffins.

 

För att göra de här behövs:

En satts av grundreceptet till muffins

 

Till fyllning behövs:

2-4 äpplen

2 msk smör

2 msk socker

1 msk malen kanel

 

Skala och skär äpplena i klyftor eller bitar. Stek den i ett par minutet med smör socker och kanel, låt svalna. Blanda försiktigt äpplena med smeten. lägg crumble  uppe på ( hittar du  också här) Grädda mitt i ugnen i 12-15 minuter på 175 grader.

 

Jag hyvlade också lite vit choklad på toppen när de var varma.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0