Kakbak....

Patrick frågade mig i dag-Kan den där maskinen bara göra muffins eller?
klart den inte kan, så jag var tvungen att hitta på något annat. Så idag gjorde Olle och jag småkakor(som blev alldelles förstora). Kakor med choklad och de blev supergoda, nästan smälte i munnen. Och så himla lätta att göra, max att det tar 10 minuter+gräddning så klart.

Frasiga chokladbitskakor



125g smör
0,5 dl socker
2 dl mjöl
1 uppvispat ägG
1 tsk bakpulver
100g vit choklad
100g mjölkchoklad

Vispa smör och socker mjukt och fluffigt, tillsätt det uppvispade ägget. Dlanda mjöl och bakpulver för sig och tillsätt sedan i smeten. Hacka chokladen och vänd ner försiktigt.
Lägg teskeds stora klickar på en plåt med bakplåtspapper (Jag lovar en tsk storlek räcker blir ca 2 plåtar och ca 20-25 kakor)
Grädda mitt i ugnen i 150 grader i ca 15 - 20 minuter.

LOVA MIG ATT PROVA, FÖR JAG KAN LOVA ATT DU KOMMER ÄLSKA DEM...

Kommentarer
Postat av: Camilla/Evaboden

Jösses vilka goda kakor, jätte TACK för smakprovet och den vackra, vackra buketten!! veckan kunde inte börjat bättre!!!

2010-04-12 @ 14:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0