Jag vill inte veta....

Igår när vi hämtade på dagis så att en stor röd lapp på dörren -vi har magsjuka i huset igen-....åååå jag vill inte veta, jag mår så dåligt av de där lapparna. Jag undrar om man måste sätta upp den, man märker ju om en barn börjar kräks, och alla vet ju att det är smittsamt så att man ska vara hemma 72 timmar efter sista "kräkset"...Jag kan inte fungera normalt efter att jag sett lappen, frågar Olle minst 14 gånger i timmen hur mår du, mår du illa. Stackarn tror ju mamma blivit knäpp, det är nästan så det känns som om man måste vara hemma för han kan ju kräkas, vi kan inte träffa någon för han kan ju vara smittad, man tar inte på finaste jackan för tänk om han kräks på den....helt sinnes rubbad blir jag. Jag har stått ut med lapparna i snart 7 år, så förstå att må så här ett antal gånger per år i 7 år...jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte. Jag förstår när man sätter upp lappar om vattenkoppor och löss för det kan vara bra att hålla koll på, men snälla sluta med magsjukelapparna...det stressar ihjäl en redan superstressad mamma.( och pappan tycker jag är dölöjlig)

Bara för det kommer vi väl att få det...och annars har jag oroat mig helt i onöden.....

Vill bara inte veta, det som händer, händer och det som kommer, kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0